Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
Ja, ferdig der, definitivt.
Det er ingen voksne igjen som passer på barnehagen. Hjemme-alenefest døgnet rundt. Absolutt alle ADMIN har logget av skuta.
Kjører på en urgammel forum-programvare (SMF), med noen virkelig teite tilpasninger, som ikke vedlikeholdes.
Det er bare snakk om tid før det krasjer. Det er bare å se hvor tregt det går til tider.

Ja, nytt brukernavn her. Greit å starte på nytt.

ByggeBolig er ferdig og vel så det. Sikkert et fint arkiv å ha liggende, men det er bare snakk om tid før noen trekker ut pluggen for forumet.
Det krever tid, penger og ikke minst tilstedeværelse fra en birøkter (les:moderator) for at noe slikt skal fungere.
Nå har jo sistemann slukket lyset og gått hjem og nettsiden eies av et børsnotert selskap med over 1 milliard i omsetning.
Det er jo helt uaktuelt at de gidder ta risikoen med å drifte et åpent diskusjonsforum.

Gleder meg over å se at FikseSelv har dukket opp og ganske festlig at det er han som startet ByggeBolig som driver dette stedet også.
Det var jo når de nye eierne av ByggeBolig kom inn og endret totalt på konseptet at det gikk til hælvette.

Hyggelig med dette forumet og en :coffee:her på morgenkvisten på jobb.

Hvis vi gir det litt tid så kommer nok samtlige fra ByggeBolig hit og fortsetter diskusjonen her.
Ser jo også ut til at nivået her inne er ganske bra, så jeg skal i hvert fall forsøke gjøre mitt til å bidra til det.

PS: Ser forresten at det kom en kommentar på ByggeBolig.no hvor brukeren Oblygre savner informajson om hvem som står bak og driver FikseSelv. Det er jo et poeng. Kan jo være greit å legge ut litt informasjon om det @Administrator ?

• Like
Reaksjoner: Fantomtegningen
Ja, det rottereiret orket forlot jeg mentalt for lenge siden.
Har fremdeles en bruker der, men den har jeg ikke orket benytte på lenge.

Jeg ser det er enkelt der inne som tror at problemet er at admins er fraværende og ikke modererer :ROFLMAO:
Faktum er jo at hele plattformen stinker, er treig og designet er som hentet ut fra en dårlig b-film fra 80-tallet.

Ser at flere skriver at de nye eierne er børsnotert og omsetter for milliarden.
Ja, da tenker jeg BB dauer passelig fort. Et børsnotert selskap sin største skrekk er jo compliance problemer - og et forum i fri dressur er jo helt uaktuelt.

I likhet med flere tar jeg en ☕og gleder meg over å treffe likesinnede - og at dette er kjemisk fritt for SoMe-galskapen på Face, Insta, TikTok osv..

Ja, har vært på BB i 5 år, men nå er det nok. Takk for meg!
Brukeren min ble slettet/blokkert for 5-6 mnd siden og ikke en kjeft har giddet å svare på epost eller melding.
Nivået på BB er jo i fritt fall nedover.

Kom over denne siden ved en tilfeldighet. Virker bra! Endelig noe nytt!!
Jeg gir heller denne nye siden et forsøk enn å teite videre på den gamle.

Yezz. Rykende fersk fra BB. Satser på en ny frisk her med ny identitet.
Det bikket over for meg når en som kaller seg produktsjef BB plutselig dukket opp, men å svare på mail gidder de ikke.
Det er det lys på men ingen hjemme!

Flott her da!

Nå ble det nok ja! Takk for innpass her.

Dette toppet seg for meg akkurat nå. Jeg støtter ikke og bidrar ikke til slik virksomhet!!!

Skjermdump fra ByggeBolig.

Vedlegg

• Skjermbilde 2025-02-21 110401.jpg
    Skjermbilde 2025-02-21 110401.jpg
    148,6 KB · Sett: 13
Fant hint om dette forumet på BB for en liten time siden, så her er jeg. Nesten samme navn som der, men "ss" på slutten på BB.
Folka på BB har levert kvalitet syns jeg, men den tekniske kvaliteten på tjenesten har ikke vært god på lenge. Treg, ustabil, bugs mm.

• Like
Reaksjoner: Manko
DA var jeg ferdig på ByggeBolig.no etter endeløse lovnader og løgner om endringer.
Nå var det rett og slett nok for denne karen!

Et par tusen innlegg har jeg bidratt med, men starter mer enn gjerne på ny frisk her med nytt brukernavn og blanke ark.

Timingen er perfekt. Har kjøpt ny tomt og sitter og planlegger ny familiebolig.
Vi gleder oss!

• Like
Reaksjoner: KristianM og Manko
Har også flyttet over. Var en del tekniske utfordringer i forbindelse med innlogging, innlegg samt innlastning av siden for min del :)

• Like
Reaksjoner: SnirkelSagen
Jeg fikk nok nå, så da takket jeg for meg etter mer enn 10 år på Byggebolig.
Orker ikke bli holdt for narr av de som driver dette nå.

Det snakkes hele tiden om en ny side, men det kommer nye datoer hele tiden.
Slik har de holdt på i flere år. Rett og slett useriøst. Null tillitt til de folke der.
Det kommer nok noe nytt etter hvert, men så fort det skjer noe med den nye løsningen, så blir det mer juging.

Har fulgt med her inne en god stund, men ikke tatt steget inn, så da er det gjort.
Virker lovende!

Tar gjerne en :coffee: her inne!

Bra teknisk ja, nå mangler det bare litt aktivitet. Det er vel fortsatt endel dager med mindre enn 10 innlegg totalt, mens det er brukere på BB som fortsatt skriver minst 10 innlegg alene - får satse på at det kommer seg etterhvert som det blir flere og flere som flytter :)

• Like
Reaksjoner: Teitur
Jeg har også gitt opp ByggeBolig. Det opplegget ble kjørt i grøfta med løgner og under jakten på profitt.
De seriøse folka orker ikke det opplegget på BB. Tidvis mange innlegg, men det er et par personer som bare spyr ut kunnskapsløse innlegg og svar.

FikseSelv.no minner faktisk veldig om ByggeBolig.no, slik det var i starten før det ble ødelagt.
Aktiviteten kommer her inne garantert, så vi får bare gi det litt tid.
Den dagen aktiviteten er på full blås vil vi lengte tilbake til det var mindre folk :cool::p