Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
13 Feb 2025
293
172
Sandnes
1768245723869.png
Heisann!
Som en arbeidskar forbannet med dårlig syn, er jeg evig bundet til briller med minusstyrke i hverdagen.
Det går som regel fint til skru og pussing, men når vinkelsliper og andre verktøy i ymse situasjoner så skulle jeg gjerne hatt noen ordentlige vernebriller til å passe på den kjæreste sansen jeg har.
Jeg har kommet over 2 vernebriller som beskrives som vernebriller som kan brukes sammen med briller, Zekler 39 og 3M Securefit (OTG serien).
Er det noen som bruker briller og har brukt noe slikt før? Er det andre produkter som er bedre egnet?

Når vi først er inne på verneutstyr så er jeg også på jakt etter komfortable hørselvern når briller blir brukt. Har noen eldre klokker som er moden for utskifting og da skulle jeg hatt noen er har det lille ekstra i komfort (og god støydemping selvsagt). Noe fancy med DAB og Bluetooth behøves ikke, da jeg som regel bruker noen TWS propper med streaming under. :)

Tips for noe slikt?

Alle tips og erfaringer tas godt i mot. :)

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

• Like
Reaksjoner: KetilG
For min del endte dette med å bruke linser + ordinære vernebriller i de få situasjonene jeg trenger ordentlige vernebriller.
Vanlige briller fungerer greit ved småjobbing, men ved bruk av vinkelsliper er det linser og så ordinære vernebriller.

• Like
Reaksjoner: lekteren
har du vurdert vernebriller med styrke?
Det har jeg, men de er såpass dyre at jeg står i å bruke andre vernebriller/heldekkende briller de få minuttene de trengs.
(Trenger også nye briller, så kosten blir dobbelt. :P)

For min del endte dette med å bruke linser + ordinære vernebriller i de få situasjonene jeg trenger ordentlige vernebriller.
Vanlige briller fungerer greit ved småjobbing, men ved bruk av vinkelsliper er det linser og så ordinære vernebriller.
Hvis jeg har planlagt å bruke noe som skaper risiko for øyeskader, så har jeg også alltid tatt på meg linser før jeg går ut og jobber, men det forutsetter at det er planlagt. :)
Nå er jeg på jakt etter noen briller som kan ligge klar når de trengs, for å bare ta over de jeg har fra før.

Nå er jeg på jakt etter noen briller som kan ligge klar når de trengs, for å bare ta over de jeg har fra før.

Jeg bruker disse på jobb. Fungerer tålelig bra de altså!
- 3M vernebriller for brillebrukere, klar linse

DISSE VERNEBRILLENE BIDRAR TIL Å BESKYTTE ØYNE DINE – ved bruk av elektroverktøy, når man maler for hånd, hagearbeid, snekring, muring eller reparasjoner i hjemmet
MOTSTANDSDYKTIG MOT FLYVENDE PARTIKLER – robust polykarbonatlinse for å gi beskyttelse mot flyvende partikler
VERNEBRILLER FOR BRILLEBRUKERE – ment å kunne brukes over de fleste vanlige briller

3m vernebrille for brillebrukere.jpg

Du ser ikke UT, men du ser bra UT ! :p

• Haha
Reaksjoner: Fantomtegningen
Jeg har bestillt noen par vernebriller fra AliExpress med styrke som er ok. Bare søk på prescription safety glasses og legg inn brilleseddelen din ved bestilling. Prøver å handle minst mulig fra Kina, men når det koster 2-300 med riktig styrke var det verdt å prøve. Finner de aldri når jeg trenger de da,så blir mye sikkerhetsmysing bak vanlige briller.

Jeg har bestillt noen par vernebriller fra AliExpress med styrke som er ok. Bare søk på prescription safety glasses og legg inn brilleseddelen din ved bestilling. Prøver å handle minst mulig fra Kina, men når det koster 2-300 med riktig styrke var det verdt å prøve. Finner de aldri når jeg trenger de da,så blir mye sikkerhetsmysing bak vanlige briller.
Første tanke er umiddelbart at kvaliteten kan være nokså diffust med vernebriller fra AliExpress?
Har du fått testet beskyttelsesgraden, noe ala slått med spiker på glasset eller lignende?

Første tanke er umiddelbart at kvaliteten kan være nokså diffust med vernebriller fra AliExpress?
Har du fått testet beskyttelsesgraden, noe ala slått med spiker på glasset eller lignende?
Om jeg har banket i en spiker i de nye vernebrillene? Nei. Jeg har brukt hverdagsbriller fra Ali i 10 år og kvaliteten har vært veldig bra. Tror ikke du finner så mange alternativer som ikke kommer fra en plastpresse i østen,

• Like
Reaksjoner: TomTy