Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
Problemet @elektrikern er vel at hvis du signerer på Norgespris, så binder du deg for lang tid fremover og ingen mulighet til å komme ut av avtalen. INGEN. Den er 100% bindende.
Samtidig har regjeringen gjort det klart at de starter med 50øre + mva, nettleie og avgifter , MEN de står helt fritt til å heve prisen til et nivå de fastsetter, f.eks. la oss si 300øre, hvis "situasjonen krever det".
Da er du helt låst til en helt sinnsyk fastpris i lange tider.

Personlig stoler jeg ikke på Støre lenger enn nesa hans vokser når han juger.
De har gang på gang vist at de ikke er til å stole på og de innfører skatter, avgifter og alle mulige dustebestemmelser over en lav sko.
Ingen ting forundrer meg lenger. Absolutt ingen ting.

Jeg ser vel for meg at om de må sette opp Norgespris, da må som nevnt spotten fly i været ^^
Jeg tror det sitter langt inne for regjeringen å endre satsen før utgangen av 2026.

Jeg tror det sitter langt inne for regjeringen å endre satsen før utgangen av 2026.

Det sa et samlet næringsliv for fire år siden også.
Siden den gang har de forsøkt ta livet av norsk næringsliv hver eneste dag de går på jobb.
Oppskriften har vært klokkeklar: Vekst i næringer som krever subsidier, premiering av utenlandsk eierskap og plyndre norske bedrifter.

Det finnes ikke en god grunn til at Norgespris er en "hellig ku".
Beklager.

Nå er ikke næringer stemmeberettiget ;) Det er privatpersonene som bestemmer. Så hva næringen måtte mener er ikke nødvendigvis like viktig i den sammenheng.

Poenget mitt er at det koster ikke den forrige og dagens sosialistregjering en kalori å dolke verken næringsliv eller landets innbyggere i ryggen.
Du skal ikke lener enn til Innovasjon norge, månelandingen på Mongstad, 2 stykk batterifabrikker, 4 stk utenlandskabler, et par havvindparker og den den landbaserte vindparker - det er helt andre ting en innbyggerne sine interesser som er førende. Det er sikkert.
Nok om det.

Jeg kommer også til å signere på Norgespris, men ikke fra 1. oktober.
Jeg vil se det litt an hvordan prisen utvikler seg.
Man kan tegne seg for Norgespris på dagen, når man føler for det.
Problemet er at det er bindende.

...og så kommer strømprisen under Norgespris til åbli langt over 1 krone per kilowatt time.
Morsomt å lese i avisen i dag at flere enn 25% av alle voksne i Norge tror strømprisen etter 1. oktober vil bli 50 øre, alt inkludert.
Det stemmer altså ikke, men hvem bryr seg.

• Like
Reaksjoner: KondensaTor
Blir å tegne Norgespris på hytta og hjemme her også.
I likhet med @Arne frykter også jeg hva denne inkompetente regjeringen kan finne på, spesielt innenfor energifeltet.
Vi har jo tidenes mest kunnskapsløse energiminister, han som drømmer om å montere små vindmøller på alle gatelys mellom Oslo-Drammen.
Sukk.

Trodde konseptet var å binde seg til 50 øre
50 øre?
Norgespris gir en effektiv energipris, på din strømregning, på ca. 147,29 øre per kWh - hvis du har et forbruk på 12.500 kWh.
Du må ikke tro at regjeringen lar deg slippe moms, Nettleie, El-avgift, Enova-avgift

Morsomt å lese i avisen i dag at flere enn 25% av alle voksne i Norge tror strømprisen etter 1. oktober vil bli 50 øre, alt inkludert.
Det er heller tragisk at store deler av voksne folk ikke har forstått hva en betaler for når strømregningen kommer.

Det burde ikke være så vanskelig å forstå at en må betale både for strømmen, påslag, nettleie og avgifter.

Er folk virkelig så lite interressert i hva de betaler 10.000-50.000 pr år for?

Er folk virkelig så lite interressert

Nå benytter regjeringen enhver anledning til å kommunisere budskapet:
Norges pris til alle på 40 øre - Norges pris til alle på 40 øre.

De vil helst ikke snakke om at de flår sitt eget folk med moms, nettleie, El-avgift og Enova-avgift.
De hadde nok ikke blitt gjenvalgt hvis de gikk ut og forklarte at Norgespris i praksis er nesten 150 øre.

Men, folk stoler på politikerne - og så blir de sure når regningen kommer.

Strømpris har blitt for komplisert. Det er altfor mange faktorer og tillegg og fratrekk til at de fleste gidder sette seg inn i det.
Dermed tror jeg mange av disse insentivene som effektledd osv egentlig ikke bidrar til noe jevnere forbruk.

• Love
Reaksjoner: Python
Her i NO3 så er det ingen grunn til å velge Norgespris, enn så lenge.

Åh, @OddG, dere skal nok få gleden av No2 og No2 priser så snart de nye kablene på vestlandet fjerne flaskehalsene i No5, slik at NO3 kobles mer direkte mot Tyskland og Uk,

Alle skal med.
Alle skal få høyere strømpris!

Ja, det vil vise seg hvor stor påvirkning dette får.

Jaja, folkens - da kom svaret:
VG: Her tredobles strømprisen i Midt-Norge - Det skjer nøyaktig klokken 15 i dag, når den nye kraftlinjen over Sognefjorden settes i drift.

Skjermbilde 2025-10-02 132051.jpg

Vi har valgt Norgespris fra 1. oktober og så langt har det vært god butikk.

VIl bare tipse om tjenesten VG Strømpris:
VG: Strømpris.

Her kan man se strømprisen og det er veldig fint at de har tegnet inn Norgespris som en rød linje.
Stort sett ligger prisen nå over Norgespris.

Den nye kabelen fikk raskt kjørt opp prisene i den ene enden av kabelen, ja.

Screenshot_20251004_101553_Chrome.jpg

Da ble det Norgespris på oss i dag.
Nå starter det kaldere været og allerede ser jeg at Norgespris faller mer gunstig ut enn spotpris, nær sagt hver eneste dag.
Dagens prisbilde (vedlagt nedenfor) tror jeg blir et veldig typisk symbol på spotpris vs. Norgespris fremover.

norgespris vg.jpg

Norgespris ble det her også.
På hytta var det en "no-brainer", men hjemme måtte jeg se det litt an.
Det ble en no-brainer her også.

i oktober har iallefall ikke besparelsen vært stor.

jeg har hatt norgespris siden 1 okt, og har fram til i dag, 27.10 spart 157,- ifølge appen til GE, jeg har brukt 792kWh hittil denne måneden.

så en får se hva vinteren bringer

Ble Norgespris på oss i dag også.
Nå kommer snart kulda og da frykter jeg strømpriser som går helt av skaftet.
Ser at samtlige i nabolaget nå slenger bilen til lading så snart de kommer hjem fra jobb. Jeg regner det som sikkert at de nå har Norgespris. Tidligere så satt de bilen på lading om natten. Nå er det ett fett når de lader.

Jeg velger stabil høy strømpris med Norgespris, fremfor å få de sinnsyke prisene som er til tider.

Tegnet Norgespris både hjemme og på hytta i dag.
For meg som bor på det sentrale østlandsområdet har det vært et tapsprosjekt å stå på sidelinjen.
Få da er det bare å lade i vei og steke ribbefett til alle døgnets tider.
Solcellene på taket er tidenes mest dødfødte investering.
Hurra!

Bor i nord, må bare si at jeg synes hele systemet er urettferdig med hensyn til dere som betaler blodpris for strømmen