Hei folkens!
Jeg står foran å kjøpe ny kapp- og gjærsag og innser at dette er et verktøy jeg kommer til å bruke masse – alt fra terrasse og listverk til småprosjekter i garasjen. Jeg har brukt en billig sag tidligere, men begynner å bli lei av unøyaktige kutt, dårlig glid i skinnen og motor som høres ut som den skal gi seg når den møter litt grovt virke.
Jeg håper dere flinke folk vil dele deres innerste kapp- og gjersag-tanker!

Jeg står foran å kjøpe ny kapp- og gjærsag og innser at dette er et verktøy jeg kommer til å bruke masse – alt fra terrasse og listverk til småprosjekter i garasjen. Jeg har brukt en billig sag tidligere, men begynner å bli lei av unøyaktige kutt, dårlig glid i skinnen og motor som høres ut som den skal gi seg når den møter litt grovt virke.
Jeg håper dere flinke folk vil dele deres innerste kapp- og gjersag-tanker!
- Hvilken kapp- og gjærsag bruker dere selv, og hvorfor valgte dere akkurat den?
- Hva er deres must-have funksjoner – er det uttrekk, dobbel gjæring, laser/lys eller støvavsug som gjelder?
- Er det noen modeller dere absolutt ikke ville kjøpt igjen?
- Er det verdt å legge litt ekstra penger i toppmodellene fra f.eks. Festool, Bosch eller Makita, eller får man "good enough" med en mellomklassemodell?
- Og bonusspørsmål: Har dere noen smarte tips for å få helt perfekte snitt på listverk og annet som synes godt?