Har en T8 fres og kan kjøpe lamellfres til denne, men en slik koster jo like mye som en billig dedikert lamellfres. Er en Einhell TC-BJ 900 så dårlig at jeg heller bør kjøpe en fres til den fresen jeg har?
Den lamellfresen som du kan kjøpe og koble på denne(?) - har du en lenke til produktet?
Finner det ikke og er litt spent på hvordan dette fungerer sammen.
Selv har jeg Festool overfres og Festool Domino og er mildt sagt veldig happy med den komboen.
Pakke med Fresestål og 50 Kjeks er en kombipakke for fresing av spor sammenføyning lamellkjeks. Pakken består et lamellfresestål 4 mm skjærelengde 8 tange, samt lamellkjeks i størrelse 20. Fresestålet leveres tre utskiftbare kulelager tilpasning til lamellstørrelse 0, 10 Bruksområde brukes å...
www.gustavsenas.no
Nettopp fått fresen, kjøpte sammen med mal for benkeplate, så ikke prøvd den så mye enda. Men virker veldig solid.
Ved å bruke denne type lamell-bits på routeren, så kan man vel ikke få et spor til kjeksen som er dypere enn det er bredt?
Om dere forstår hva jeg mener?
Jeg har aldri satt en kjeks/domino for er bredere enne dybden.
Alltid dypere plugg enn bredde.
Hvordan skulle jeg f.eks. klare å feste 24 trespiler på 25x25mm til en trappevange, hvis kjeksen er bredere enn dyp?
Domino DF700 d10x80/150 stk - Festool er DOMINO-plugger i bøk, utviklet for sterke og stabile sammenføyninger treverk. Utformingen gir en rotasjonssikker forbindelse allerede fra den første pluggen. Bruksområde DOMINO-pluggene brukes sammen med DF 700 til presise av komponenter møbler...
Festool Joining machine DF 700 EQ-Plus DOMINO XL ➜ Stable frame joints ✔ More flexible and up to 50% quicker than conventional stationary machines ✔ Pendulum cutting principle ✔ All information directly from the manufacturer ➨ www.festool.com
Mulig det, men på alle de bruksområdene som vises på de bildene ville jeg foretrukket å bruke dominoer som er langt dypere enn de er brede.
På f.eks. benkeplate bruker jeg som oftest Domino 140mm lang og 14mm tykk
Da stikker dominoen 7 cm inn i benkeplaten på hver side. Dønn stabilt veldig solid.
Samme når jeg fester trappetrinn til trappevanger.