Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

ByggeSnobb

Sersjant
28 Jan 2025
19
17
Vi har fått noe som likner på sølvkre eller skjeggkre i garasjen.
Vi skal snart selge huset og jeg kan virkelig tenke med å få fjernet dette i sin helhet før salg.

Hvordan ser jeg forskjell på sølvkre og skjeggkre?
Er prosedyren med å fjerne disse udyrene den samme?

Kjenner at jeg fikk litt hetta her nå. Det er ugreit å ha slike i hus.

• Like
Reaksjoner: COP og Gruffalo
Kan ikke hjelpe deg med å se forskjell på skjeggkre, skjeggnidder eller sølvkre, men jeg kan bekrefte at det er HÅP!
Vi hadde skjeggkre i en utleieleilighet og et skadedyrfirma la ut gift.

Jeg ser at Huseierne omtaler denne giften og de skriver:

En av de mest effektive måtene å bekjempe skjeggkre på, er å legge ut forgiftet åte. Forskning viser at spesielt åte som inneholder virkestoffet indoxacarb er effektivt mot skjeggkre.

Noe av grunnen til at dette er så effektivt, er trolig at det forgifter skjeggkre i flere ledd: Først dør det skjeggkreet som spiser åten. Deretter dør også det skjeggkreet som spiser det døde skjeggkreet. (For ja, de spiser sine døde artsfrender!)

Hos oss ble absolutt alle krek borte - takk gud for det!

• Like
Reaksjoner: COP og Arne
Vi skal snart selge huset og jeg kan virkelig tenke med å få fjernet dette i sin helhet før salg.
Det var en tid hvor verden ble satt på hodet og funn av skjeggkre i en nykjøpt enebolig kunne resultere i prisavslag på både 100, 200 og 600.000 kroner.
Den tiden er forbi. Jeg tror ikke du skal frykte lavere pris på boligen din som følge av dette.
Skjeggkre er etablert i norske hjem, lagerbygninger og distribusjonssentraler.

Skjeggkre lever i milliontall i bølgepapp i IKEA-varehus over hele landet, posten og postnord sine distribusjonssentraler er smekk fulle av skjeggkre.
Hver gang du mottar en pappeske fra en nettbutikk er sannsynligheten for å få ubudne gjester fryktelig stor.

Vår familie får en del pakker hver uke og samtlige pakker åpnes utenfor bilen og innholdet bære inn i "løsvekt".

• Like
Reaksjoner: COP
Vi har fått noe som likner på sølvkre eller skjeggkre i garasjen.

Hvordan har du valgt å løse dette?
Fant Skjeggkre på jobben i går, så dette ble brått aktuelt for meg også!

Vil nødig dra med meg disse krekene hjem til fruen.
Hvis jeg skal være så uheldig å få dette med meg hjem, vil jeg da måtte "prestere" å ta med meg et levende vesen hjem, eller kan de legge egg i f.eks. bølgepappeske elelr annen emballasje?