- 18 Aug 2025
- 10
- 3
Dette er et så ufattelig godt forslag at jeg vurderer å stemme Krf hvis ingen andre partier tar til vettet.
TEK17 har utviklet seg til noe het annet enn det som var intensjonen.
Det var tenkt som en samling fornuftige minstekrav, men er nå en byråkratisk mastodont som medfører minimal byggeaktivitet og en sinnsyk kostnnadsøkning.
TEK17 bør slankes til et absolutt minimum!
Jeg ser temaet er diskutert her på forumet tidligere i denne tråden, men akkurat nå synes jeg KRF fortjener honnør!
E24.no - Krf ber om full gjennomgang av tekniske byggekrav i TEK17-forskriften
e24.no
Les også denne hvis du lurer på hvorfor TEK17 er overmoden en solid og kritisk revisjon/slankeprosess:
e24.no
TEK17 har utviklet seg til noe het annet enn det som var intensjonen.
Det var tenkt som en samling fornuftige minstekrav, men er nå en byråkratisk mastodont som medfører minimal byggeaktivitet og en sinnsyk kostnnadsøkning.
TEK17 bør slankes til et absolutt minimum!
Jeg ser temaet er diskutert her på forumet tidligere i denne tråden, men akkurat nå synes jeg KRF fortjener honnør!
E24.no - Krf ber om full gjennomgang av tekniske byggekrav i TEK17-forskriften
KrF foreslår å revidere tekniske byggekrav for å få fart på boligbyggingen.
Byggenæringen mener en full gjennomgang vil ta for lang tid og etterlyser umiddelbare tiltak fra regjeringen.
Salget av nye boliger falt med 31 prosent i januar, og boligkrisen er inne i sitt fjerde år.
Krf-partileder Dag-Inge Ulstein bekrefter overfor E24 at forslaget straks vil bli fremmet overfor Stortinget.
Målsettingen er en vesentlig reduksjon i byggekostnader gjennom forenklinger, fjerning av unødvendige krav og harmonisering med øvrig nordisk regelverk.
Vil ha full gjennomgang av boligkrav: – En no-brainer
Krf tar til orde for å revidere tekniske krav for å få fart på boligbyggingen. Bransjen har ikke tid til å vente.
Les også denne hvis du lurer på hvorfor TEK17 er overmoden en solid og kritisk revisjon/slankeprosess:
Januar-nedtur: – Tallene viser at nyboligkrisen har bitt seg fast
Markedet har fått svak start på året. Ikke siden målingene startet i 2010, har januarsalget vært så lavt.