Ikke noe stort prosjekt å skryte av, men et lite prosjekt som forhåpentligvis fjerner et irritasjonsmoment og gir en renslig lagringsplass og sjelero 
Har helt siden vi bygget huset i 2009 har vi hatt en et ubrukelig areal på tomten som ligger langs en adkomstvei som vi deler med naboer og garasjen.
Arealet har fremstått som mer eller mindre uryddig, dekket av rester etter singel, pukk og maskinkult.
For noen måneder siden monterte jeg en 30cm høy støttemur langs veien.
For et par uker siden fikk vi levert/montert skigard rundt hele eiendommen.
Nå var tiden inne til å ta tak i dette ubrukelige arealet mellom vei og garasje.
Ca. 7 meter langt og 3-4 meter bredt.
Første steg ble å få slettet ut steinhaugen med krafse og kjørt på et 10cm lag med singel.
Singel ble raket ut ganske plant ved hjelp av nivelleringslaser.
Singel ble så komprimert med minste type hoppetusse.
Så ble det lagt ut 48x98 trykkimpregnert konstruksjonsvirke på flasken som underlag for terassedekket.
Etter noen timer med avretting og hyppig bruk av laser, så det slik ut:

Ikke spør hvorfor, men jeg liker best terrassebord med litt bredde.
Derfor ble det en snartur til Byggmax for å handle 28x145 impregnert terrassebord til 29.95 per løpemeter.

Terrassen er litt over 3 meter på det smaleste og litt over 4 meter på det bredeste.
Kjøpte rikelig med terrassebord på 5,40 slik at jeg kunne montere kun hele lengder og jeg trenger kappet til kommende småprosjekter.
Deilig å slippe skjøte terrassebord, altså kun montere hele lengder. Litt luksus i hverdagen.
Har helt siden vi bygget huset i 2009 har vi hatt en et ubrukelig areal på tomten som ligger langs en adkomstvei som vi deler med naboer og garasjen.
Arealet har fremstått som mer eller mindre uryddig, dekket av rester etter singel, pukk og maskinkult.
For noen måneder siden monterte jeg en 30cm høy støttemur langs veien.
For et par uker siden fikk vi levert/montert skigard rundt hele eiendommen.
Nå var tiden inne til å ta tak i dette ubrukelige arealet mellom vei og garasje.
Ca. 7 meter langt og 3-4 meter bredt.
Første steg ble å få slettet ut steinhaugen med krafse og kjørt på et 10cm lag med singel.
Singel ble raket ut ganske plant ved hjelp av nivelleringslaser.
Singel ble så komprimert med minste type hoppetusse.
Så ble det lagt ut 48x98 trykkimpregnert konstruksjonsvirke på flasken som underlag for terassedekket.
Etter noen timer med avretting og hyppig bruk av laser, så det slik ut:

Ikke spør hvorfor, men jeg liker best terrassebord med litt bredde.
Derfor ble det en snartur til Byggmax for å handle 28x145 impregnert terrassebord til 29.95 per løpemeter.

Terrassen er litt over 3 meter på det smaleste og litt over 4 meter på det bredeste.
Kjøpte rikelig med terrassebord på 5,40 slik at jeg kunne montere kun hele lengder og jeg trenger kappet til kommende småprosjekter.
Deilig å slippe skjøte terrassebord, altså kun montere hele lengder. Litt luksus i hverdagen.