Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Havesyken

Sersjant
13 Sep 2025
12
3
Hjælp!
Nå har jeg fått beskjed om å bestille byggestrøm.
Jeg innser at jeg egentlig ikke har så mye peiling på dette – hvor starter man egentlig?

Hvor tidlig bør man bestille byggestrøm, og hvor lang tid tar det før det er på plass?
Hvilken størrelse på skap trenger man egentlig for en vanlig eneboligbygging (16A, 32A, mer)?
Er det store prisforskjeller mellom å leie fra strømleverandør, elektriker eller byggvarehus?
Er det noe lurt man kan gjøre for å holde kostnadene nede – f.eks. plassering av skapet eller hvor lenge man beholder det?
Har noen opplevd problemer med kapasitet eller sikringer som ryker når flere fagfolk er på plass samtidig?

Del gjerne erfaringer – både gode og dårlige – og tips om hva dere ville gjort annerledes neste gang.

Byggestrom.jpg

• Like
Reaksjoner: MixMax
Når du bygger nytt, så blir det vel også utvendig tilkoblingsskap? Har sett slike med påmontert midlertidig fot. (Det kan du snekre selv). Ville sjekket med netteier om dette kan brukes som byggestrømskap med ordinært strømabonnement fra dag 1. Snakk også med aktuell elektrikker. Med god planlegging kan det hende at du slipper flere besøk av netteier for opp- og ned-koblinger. De tar seg godt betalt.

• Like
Reaksjoner: Havesyken og MixMax