Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Flemming

Løytnant
21 Feb 2025
90
26
Nå er det enda ei stund til vi ta fatt på vaskerommet, men forrige eier av huset har laget dette for en 20 år siden, men aldri innredet. Det er altså et tomt rom med det man trenger av tilkobling, avløp osv, men altså ikke en eneste hylle eller benk eller skap.

Men tenker jo litt på hva jeg ønsker mer, vil ha det så praktisk som mulig. Og en ting jeg altid har ønsket meg er en kjempestor vask. Har altid noe i huset jeg må vaske over som det ikke er plass til hverken på kjøkkenet eller på badet. Alt fra verktøy til robotklipper til hva enn det skal være.

Så da lurer jeg på om noen har erfaring med en skikkelig stor vask? Og kan tipse om en eller hvor jeg får tak i ? Ser ut som det stort sett er lite store vasker på markedet.

Ønsker som nevnt noe som er både dypt, bredt og langt.

Ser ut som de store jeg finner er i denne stilen, som går helt fint, På den modellen under her så er det jo dyrbar plass som går til spille på fremsiden ved å skrå inn.
1742309777913.png

• Like
Reaksjoner: Arne
ser ut som de fleste utslagsvasker har ca samme dimensjon. hva med et badekar? ;) haha. neida

virker for at du leter etter noe i industrukjøkken-kroken. uten at jeg har søkt noe særlig etter det

i danmark har de så mangt :)

denne her kan du bade kida i om du vil

Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: Biggi
I en leilighet jeg bodde i for noen år siden var det et fellesvaskeri i kjelleren.
Det stod det flere svære vaskekummer som var støpt i betong.
Det er mulig de var støpt på stedet i en eller annen form, men det var skikkelige saker med tilkopling til avløp og greier.
Bare en tanke. Det er nok mulig å få noe laget i enten stål eller betong, og komme litt hyggeligere ut av det kostnadsmessig.

ser ut som de fleste utslagsvasker har ca samme dimensjon. hva med et badekar? ;) haha. neida

virker for at du leter etter noe i industrukjøkken-kroken. uten at jeg har søkt noe særlig etter det

i danmark har de så mangt :)

denne her kan du bade kida i om du vil

Passer bra da vi har barn på vei og ingen badekar i hus ^^

Men den der så veldig fin ut, Er no noe slikt industrigrener jeg må opp i. Gjerne brukt.
Ser store vasker til kjøkken osv er svindyre, ikke noe jeg skal investee i for tiden. Så er det jo heller ikke like viktig at vasken er toppmoderne i et vaskerom.

Ref. min forrige post.
I dag hadde jeg vurdert denne størrelsen, for da kunne jeg lettere ha vasket litt større ting.
Jeg har plass, så denne hadde jeg valgt nå, hvis jeg skulle velge igjen.
Ved å legge en gummimatte i bunn så unngår du riper og merker.

1840.jpg g1859.jpg

• Like
Reaksjoner: Biggi
Så da lurer jeg på om noen har erfaring med en skikkelig stor vask? Og kan tipse om en eller hvor jeg får tak i ? Ser ut som det stort sett er lite store vasker på markedet.

Ønsker som nevnt noe som er både dypt, bredt og langt.

Hei!
Vi er på jakt etter nytt hus og da blir det noen timer på Finn.no for å se etter bolig og søke inspirasjon.
Jeg kom over denne løsningen og kom til å tenke på ditt spørsmål @Flemming.

Her en er fiffig løsning hvor man har bygget opp vasken av fliser i stort format.
Jeg synes dette var ganske fint.

Med tanke på at man får fliser på 120x60 (og sikkert større), så er det mulig å lage fin stor vask/trau.
Vil tro selve vasken er bygget opp av XPS/Letti/Litex som er limt sammen lagvis for å få riktig form, så smurt inn med membran og deretter flislagt.
Hvis man er flink å legge godt med fiberduk på alle svake punkter så vil dette kunne bli riktig så sterkt og fint.

Sluk med propp får man kjøpt løst, så det er også lett å fikse.

Bare ett innspill til inspirasjon :-)

Screenshot_20250427_121503.jpgScreenshot_20250427_121508.jpg

• Like
Reaksjoner: Kranglefanten