Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

AndersM

Sersjant
2 Mar 2025
17
4
Ønsker en boligalarm som kun varsler meg som eier på mobil, ikke noe alarmeselskap.

Hva anbefaler folket da? Noen som har erfaring med å sette opp sitt eget anlegg?

Orker ikke månedlig regning fra vaktselskap ala Sektor, Verisure osv.

Jeg bruker Homely, der kan du kjøpe inn og sette opp eget anlegg uten å koble deg mot en vaktsentral.
Her får du push-varsler på mobil ved utløst alarm, både innbrudd og brann.

• Like
Reaksjoner: AndersM
Dette har jeg ønsket meg også.
En boligalarm som varsler meg - og ikke en udugelig vekter som dukker opp når det passer vedkommende og som ikke gjør noe som helst.

• Like
En hver hjemmeautomasjonsløsning så og si.
Anbefaler Home-Assistant om du er over snitte teknisk.

• Like
Jeg kjøpte en Eufy pakke for noen år siden, ser den er gått opp i pris nå: https://www.clasohlson.com/no/Overvakningskamera-eufyCam-2-Pro-2+1-kit/p/36-8329

God batterilengde, lader kameraene en gang annet hvert årt ser det ut som, avhengig av hvor mange varsler de har sendt hver. Egen hjemmebase med lagring som ikke krever noe abonnement etc, sender varsling til app.

Mye man visstnok kan koble opp, selv har jeg kun et par kameraer per d.d.

Redigert: er på tilbud flere steder ser jeg : https://www.prisjakt.no/product.php?p=5695341

• Like
Bare vær obs på at Anker (som eier Eufy) har blitt tatt for å sende veldig mye data til Kina gjennom kinesiske servere.
Du bør sette deg inn i hvilke data som fabrikanten sender til sine servere når du velger et ferdigutviklet system kontra egenkodet som Home-Assistant.

Anbefaler Jablotron JA-100. Stabilt system, har mulighet for det meste av funksjoner du skulle ønske. Innbrudd, brann, varmestyring, styring via APP etc.

• Like
Reaksjoner: AndersM og Smygen
Ønsker en boligalarm som kun varsler meg som eier på mobil, ikke noe alarmeselskap.

Dere som har varsling til egen mobil, hvordan tenker dere rykke ut ved en eventuell alarm?
Rykke ut selv med balltre og pumpehagle?

Hvordan rykke ut ved alarm nå du sitter på fjellhytta eller i Thailand?

• Like
Dere som har varsling til egen mobil, hvordan tenker dere rykke ut ved en eventuell alarm?

Regner med de fleste av oss legger til grunn at politiet via min tilkalling rykker ut raskere enn vektere.

Ferieturen du sikter til er finansiert av pengene vi ikke kaster bort på noe så ubrukelig som abbonement til vaktselskap.

*host host* https://www.tv2.no/underholdning/tv...ns-pa-sekunder-ventetiden-sjokkerer/14203255/

• Like
Ja. Rykker ut selv - eller en bekjent.
Jeg har sett hva et "vaktselskap" gjør. De står utenfor og glaner og venter på at Politiet ankommer. Så ringer de glassmester som punktlimer på en midlertidig glassrute.
Ergo; dette fiker jeg bedre og billigere selv.
Fjellhytta er ca. 120 minutter unna, så jeg er nok på plass raskere enn den gjennomsnittlige vekter fra vaktselskapet.
Sjøhytta er 65 minutter unna.
Thailand er ikke aktuelt.