Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

XecapS

Korporal
8 Jun 2025
6
3
Hei!

Jeg er helt ny her og dette med diskusjonsforum er litt nytt for meg, så jeg spør før jeg driter meg helt ut på første forsøk.
Jeg har noen ting jeg funderer på, men lurer på hvordan jeg skal plassere mitt spørsmål under riktig tema eller kategori?

Når jeg f.eks. ser @oddbjoh sitt flotte innlegg med navn "Solceller med batteri 2025" så ser jeg at dette er plassert i kategorien "Solceller og Solkraft".
Så det jeg vel egentlig spør om er hvor finner jeg alle kategoriene jeg kan velge blant når jeg vil stille et spørsmål?

Tar meg en :coffee: og venter på litt rettleiing :)

Hei @XecapS - Velkommen til diskusjonsforumet!

Flott at du spør når du lurer på noe (y)
Det er ikke alt som er like enkelt å forstå ved første øyekast :)

For å ta det enkleste først:
Så det jeg vel egentlig spør om er hvor finner jeg alle kategoriene jeg kan velge blant når jeg vil stille et spørsmål?

Ved å klikke på "Forum" i hovedmenyen eller eller "Forumliste" i undermenyen, vises alle de ulike kategoriene.
Denne menyen finner du alltid på toppen av nettsiden.

forumliste.jpg

Så velger du den kategorien som passer best til temaet du ønsker å diskutere, f.eks. "Grunnarbeid, mur og betong".
Deretter klikker du på "Opprett tråd" knappen.
Da starter du en ny tråd, i den kategorien du har funnet frem til.

opprett_traad.jpg

Når du oppretter en ny tråd må du gi tråden en tittel.
Forsøk å komponere en tittel på tråden som beskriver det du lurer på på en best mulig måte.
Det hjelper andre å finne frem til ditt innlegg via forumlisten, forumets søkemotor, google osv.

Skriv tråden etter beste evne, legg gjerne ved lenker og bilder - det elsker vi! ❤️

Men,
Det aller, aller viktigste er at du får stilt spørsmålet ditt og får den hjelpen du trenger.
Det finnes flere Generelle diskusjonskategorier hvor du kan skrive av hjertens lyst.
I ledige stunder vil @Administrator eller @Vaktmester rydde litt og flytte til rett kategori 💙

Velkommen!

• Love
Reaksjoner: XecapS
Tusen takk for hyggelig velkomst!

Takk for god rettleiing. Som vanlig lå svaret rett under nesen min 🤓
Jeg skal forsøke være flink og legge i riktig kategori og dele lenker og bilder etter beste evne.

Det blir sikkert noen flere teite spørsmål fra meg etter hvert 😇