- 2 Mai 2025
- 4
- 0
Jeg har akkurat mottatt årets største sjokk i form av et brev fra Gjensidige Forsikring.
Årets fornyelse av mine forsikringer har steget nesten 34% i pris.
Hvordan er det mulig?
Jeg har benyttet Gjensidige Forsikring i mer enn 12 år.
Ikke en eneste skade.
Samtlige regninger fra Gjensidige Forsikring er betale punktlig og presis gjennom alle disse årene.
Jeg tenker min familie må fremstå som en mønsterkunde for Gjensidige Forsikring.
Det er tungt å svelge, men jeg har nok ikke hatt status som mønskerkunde - jeg har nok være en melkeku for Gjensidige Forsikring.
En melkeku som det har kunnet melke for store summer, hvert eneste år.
En prisøkning på 34% er ikke til å leve med i mitt tilfelle, så jeg sjekket priser hos Fremtind Forsikring (DNB Forsikring og Sparebank1), If.. Forsikring , Storebrand Forsikring og Tryg Forsikring.
Resultat: SAMTLIGE var billigere enn Gjensidige Forsikring! Slå den!
Ikke nok med det: SAMTLIGE var billigere enn fjorårets regning fra Gjensidige Forsikring.
Så ved å bytte forsikringsselskap slapp jeg årets prisøkning på 34% + jeg fikk en liten reduksjon på det jeg betalte i fjor!
Først og fremst er jeg glad for at jeg ikke godtok årets blodsuging fra Gjensidige Forsikring sånn helt uten videre, og at jeg tok meg tiden å sjekke.
Enorme prisforskjeller. 100% identiske dekninger.
Gjensidige Forsikring er uten tvil noe av det dyreste på markedet.
SÅ kan man spørre seg: hvorfor er det slik?
Jeg tror svaret ligger her i denne artikkelen fra DN.no:
Overskuddet og lønnsomheten økes for Gjensidige Forsikring - Denne finansaksjen har steget mer enn 20 prosent i år. Nå økes resultatene kraftig.
Gjensidige flår kundene sine for å levere maksimal avkastning på Oslo Børs, slik at de kan utbetale maksimalt utbytte til sine eiere.
Alt sammen på bekostning av en gruppe mennesker: Kundene sine!
Vel Gjensidige Forsikring - Denne uken mistet dere en av de gode kundene til en konkurrent.
Faksimile fra DN nedenfor.
NB: Ser at temaet har vært diskutert her på forumet tidligere, men ettersom dette kun gjelder Gjensidige Forsikring lar jeg det ligge i egen tråd. @Administrator får slå det sammen hvis det er mer riktig.

Årets fornyelse av mine forsikringer har steget nesten 34% i pris.
Hvordan er det mulig?
Jeg har benyttet Gjensidige Forsikring i mer enn 12 år.
Ikke en eneste skade.
Samtlige regninger fra Gjensidige Forsikring er betale punktlig og presis gjennom alle disse årene.
Jeg tenker min familie må fremstå som en mønsterkunde for Gjensidige Forsikring.
Det er tungt å svelge, men jeg har nok ikke hatt status som mønskerkunde - jeg har nok være en melkeku for Gjensidige Forsikring.
En melkeku som det har kunnet melke for store summer, hvert eneste år.
En prisøkning på 34% er ikke til å leve med i mitt tilfelle, så jeg sjekket priser hos Fremtind Forsikring (DNB Forsikring og Sparebank1), If.. Forsikring , Storebrand Forsikring og Tryg Forsikring.
Resultat: SAMTLIGE var billigere enn Gjensidige Forsikring! Slå den!
Ikke nok med det: SAMTLIGE var billigere enn fjorårets regning fra Gjensidige Forsikring.
Så ved å bytte forsikringsselskap slapp jeg årets prisøkning på 34% + jeg fikk en liten reduksjon på det jeg betalte i fjor!
Først og fremst er jeg glad for at jeg ikke godtok årets blodsuging fra Gjensidige Forsikring sånn helt uten videre, og at jeg tok meg tiden å sjekke.
Enorme prisforskjeller. 100% identiske dekninger.
Gjensidige Forsikring er uten tvil noe av det dyreste på markedet.
SÅ kan man spørre seg: hvorfor er det slik?
Jeg tror svaret ligger her i denne artikkelen fra DN.no:
Overskuddet og lønnsomheten økes for Gjensidige Forsikring - Denne finansaksjen har steget mer enn 20 prosent i år. Nå økes resultatene kraftig.
Gjensidige flår kundene sine for å levere maksimal avkastning på Oslo Børs, slik at de kan utbetale maksimalt utbytte til sine eiere.
Alt sammen på bekostning av en gruppe mennesker: Kundene sine!
Vel Gjensidige Forsikring - Denne uken mistet dere en av de gode kundene til en konkurrent.
Faksimile fra DN nedenfor.
NB: Ser at temaet har vært diskutert her på forumet tidligere, men ettersom dette kun gjelder Gjensidige Forsikring lar jeg det ligge i egen tråd. @Administrator får slå det sammen hvis det er mer riktig.
