Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

OddG

Fenrik
18 Feb 2025
36
16
Først så beklager jeg om jeg nå poster i feil kategori.

Saken er at det ene festet på den utvendige solskjermingen på ett av vinduene våre har løsnet. Skruen er trukket ut av veggen.

Er det noen som vet hvordan den vertikale skinnen åpnes/ skilles, slik at jeg kan sette inn en lengre skrue eller finne bedre feste for den?

Kan alltids hevde garanti, ikke gamle greier det her, men tipper leverandør kommer til å skylde på andre enn seg selv uansett 😉
IMG_4099.jpegIMG_4100.jpeg

• Like
Reaksjoner: LesGo!
Er det noen som vet hvordan den vertikale skinnen åpnes/ skilles, slik at jeg kan sette inn en lengre skrue eller finne bedre feste for den?
Jeg ser at det er Fasade produkter som har levert den solskjermingen.
Nå kjenner ikke jeg den spesifikke modellen du har fått levert hos deg, men hos meg er det levert en ganske lik type og den er klipset på etter samme metode som en kabelkanal i plast for elektriske installasjoner. Med en tynn plastspatel (samme type som benyttes til å demontere deksler i biler) vipper jeg av dekselet på min solskjerming. Da får jeg tilgang til skruen som ser ut til å ha løsnet på din vertikale aluskinne.

Skjermbilde 2025-06-08 211833.jpg

• Like
Reaksjoner: LesGo! og OddG
Takk, det var dette jeg så for meg. Da får jeg bare skaffe meg litt kraftigere (plast-)redskap 👍🏻