Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på FikseSelv.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !
Hei.
Vi var og hentet en Ecovacs GOAT A3000 LiDAR robotklipper på Coop OBS Bygg rett før 17. mai. Nå har det gått litt over en måned med mye frustrasjon og lite plenklipping. I dag returneres denne tilbake til butikken og vi må på jakt etter noe annet som faktisk klipper plenen.

Selv om plenen vår er rett under 1000m2 kjøpte vi modellen beregnet for max 3000m2. Tenkte det var smart, slik at kapasiteten ikke skulle være noe problem.

Ettersom roboten bruker mer tid på å stå ute på plenen og vurdere/tenke på hindringer den møter på sin vei , blir det dessverre lite tid til plenklipp. Håpløst.

Sliter med trange passasjer og lav arbeidsvilje. Dette er rett og slett en robot med dårlig arbeidsmoral.

• Angry
Reaksjoner: Arne
Var en tur på Bauhaus for å se på Mammotion Luba Mini AWD 1500M² på Bauhaus og tok noen bilder som jeg postet i denne tråden.
Som en liten bonus stakk jeg innom Coop OBS Bygg for å se på den langt rimligere Ecovacs GOAT O800 RTK robotklipper som OBS selger for 9995,-

Ecovacs ga i Motsetning til Mammotion sin et helt elendig første inntrykk.
Billig plast, roterende knivfester på en tynn plastplate med masse slark.
Her var det MYE som kjentes skikkelig "billig" og slarkete.
Sånt orker jeg rett og slett ikke kjøpe.

20250530_122350.jpg 20250530_122353.jpg 20250530_122407.jpg 20250530_122401.jpg

Noen som kjenner til denne produsenten eller modellen?

Jeg har testet både Ecovacs GOAT O500 RTK og Ecovacs GOAT O800 RTK.
Maken til dritt har jeg ikke vært borti, så dette ble returnert til selger (Coop OBS Bygg).

Jeg kjøpte en slik i gave til min eldre mor & far.
De har 2-300 hvadratmeter med helt flat og kvadratisk plen. Enklere oppdrag kan ikke en klipperobot få.
Likevel ble det bare kluss. Den kunne fint stå midt på plenen og gruble over neste bevegelse.
Enkelte ganger kjørte den rundt for å finne ladestasjonen, men den brukte så lang tid på å lete og gruble at den aldri kom frem.
Håpløst produkt.

Vi kjøpte en Cramer RM800D robotklipper hos Norsk Tilhengersenter og betalte 12.500,-
Den er beregnet for ca 800m2 og fungerer helt topp- altså den klipper gresset uten noe mer styr.